انتخاب رشته تخصصی ارشد با پارسه

انتخاب رشته تخصصی ارشد با پارسه

انتخاب رشته تخصصی ارشد با پارسه

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد بزودی شروع می شود و داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه ارشد، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند بامراجعه به دفترچه راهنما و کسب اطلاع از نحوه انتخاب رشته کنکور ارشد، نسبت به ثبت کد رشته محل ها و اولویت ها اقدام کنند.

اما سوالی که برای داوطلبان پیش می آید این است که بر چه اساسی انتخاب رشته کنند و خطرات انتخاب اشتباه و ابهامات چیست .

باماهمراه باشید تا مراحل انتخاب رشته ارشد را به درستی انجام دهید.

 

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

تحلیل کارنامه:

اولین و مهمترین بخش در انتخاب رشته کنکور ارشد تحلیل درست کارنامه است باید دقیق و کاملا اصولی تک تک دروس و ضرایب مهم را بررسی کرده تا بتوانیم احتمال قبولی خود در گرایش های مختلف کارشناسی ارشد را تخمین بزنیم.

سهل انگاری در بررسی و  تحلیل اشتباه منتج به عدم قبولی در دانشگاه مطلوب و از دست رفتن فرصت خواهد بود.

یکی از بهترین راه های تحلیل کارنامه خود بررسی کارنامه های پذیرفته شدگان سال های قبل است.

درهنگام بررسی باید بدانم که کارنامه داوطلبان  آزمون کارشناسی ارشد شامل چندقسمت متفاوت خواهد بود  که هر کدام بیانگرموضوع مخصوصی هستند. اولین مورد مربوط به اطلاعات شناسنامه ای داوطلبان ارشد می باشد که شامل نام ونام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد و ... است که باید کاملا دقیق وارد شود چون در غیر این صورت با مشکلاتی مربوط به مغایرت اطلاعات مواجه خواهند شد.

 در قسمت انتهایی کارنامه داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد دو بخش متفاوت مربوط به درصد های هر درس و جدول نمره دهی به داوطلبان قرار گرفته است. جدول درصد دروس شامل عنوان درس و درصد ثبت شده توسط داوطلب نمایش داده شده و افراد می توانند به راحتی میزان درصد هر درس را ببینند، اما در بخش دیگر، جدولی قرار گرفته است که اطلاعاتی را در خصوص رتبه داوطلب در بین شرکت کنندگان در آزمون ارشد، رتبه در سهمیه، رتبه داوطلب در کنکور دانشگاه آزاد، نمره و تراز فرد نیز  قید می شود  که معیار اصلی برای انتخاب رشته و دانشگاه های محل تحصیل در زمان انتخاب رشته همین نمره و تراز داوطلبان می باشد.  

در واقع منظور از عبارت رتبه در سهمیه در کارنامه ارشد این است که در برخی موارد داوطلبان شرکت کننده بر اساس قوانین موجود از سهمیه های خاصی مانند سهمیه مناطق، سهمیه های ایثارگری و ... استفاده می کنند که این سهمیه ها به عنوان امتیاز عمل کرده و تا حدودی رتبه داوطلب را  افزایش می دهد. در مجموع، با تفسیر کارنامه ارشد ، همه اطلاعات لازم برای انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده در کنکور ارشد بر روی کارنامه اولیه قرار گرفته و داوطلبان به راحتی می توانند از جزئیات کنکور  ارشد و نتیجه خود اطلاع کسب کنند.

 

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

بررسی ظرفیت دانشگاه:

بنا بر اعلام  مراجع مربوطه در کنکور سال 1403،ظرفیت اعلامی به صورت اولیه ۴ هزار و ۲۵۵ نفر است که از این تعداد ۲۷۱۵ نفر در ظرفیت عادی و ۱۵۱۰ نفر در ظرفیت شهریه پرداز پذیرفته می شوند.منبع خبر

بنابر رتبه کسب شده توجه داوطلب باید بررسی شود که کدام دانشگاه در کدام استان امکان پذیرش دانشجو را دارد.

داوطلب در انتخاب دانشگاه همچنین باید قوانین و مقررات و امکان تخصیص خوابگاه مجردی یا  خوابگاه متاهلی را بررسی کندکه ببیند مثلا داوطلبی که در اصفهان زندگی میکند شراییط پذیرش در دانشگاه های استان مشهد را دارد یا خیر.

با مراجعه به سایت سازمان سنجش میتوانید لیست دانشگاه ها و شرایط پذیرش رو مطالعه کنید.دران مقاله بخاطراینکه هنوز نتایج کنکور ارشد1403 اعلام نشده دفترچه سال گذشته را در لینک زیر برای شما میگذاریم تا با مطالعه وتمرین بر روی دفتر انتخاب رشته سال گذشته امسال انتخاب دقیق تر و کاملی داشته باشید .دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ناپیوسته سال 1402 سازمان سنجش

 

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

انتخاب گرایش مورد علاقه:

انتخاب گرایش کارشناسی ارشد  از مرحله های خیلی مهم در تحصیلات تکمیلی است که به دانشجو فرصتی می‌دهد تا در حوزه‌های متمرکزتری از دانش خودمتخصص شود. این گرایش‌ها معمولا توسط دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌شوند و از دوره‌های تخصصی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف  تشکیل می‌شوند.

انتخاب گرایش مناسب در مقطع کارشناسی ارشد بسیار مهم است زیرا اثر بسیار  زیادی در زندگی حرفه‌ای دانشجو خواهد داشت. انتخاب یک گرایش که با علاقه و استعداد شخصی تطبیق داشته باشد، می‌تواند باعث افزایش انگیزه و علاقه به تحصیلات و کارآفرینی شود و به دانشجو کمک می کند تا در حرفه‌ای که انتخاب کرده است، موفقیت بیشتری داشته باشد.همچنین، انتخاب گرایش مناسب می‌تواند به دانشجو کمک کند تا مسیر حرفه‌ای و شغلی‌اش را بهتر تعیین کند و در زمینه‌های مختلف فرصت‌های شغلی بهتری پیدا کند و رضایت شغلی را افزایش دهد.

مطالعه و کسب اطلاعات درمورد گرایش های مختلف  هر رشته بسیار حیاتی است.برای مثال رشته مهندسی برق به گرایش مخابرات ،قدرت،الکترونیک ،کنترل و مهندسی پزشکی تقسیم می شود که هر کدام باز چندین زیر شاخه دیگر دارند.برای مثال مهندسی برق مخابرات گرایش میدان و امواج.

آگاهی از پیش نیازها، مباحث آموزشی، علاقمندی ها ،توانمندی ها و... برای انتخاب بسیار ضروری است

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

اولویت بندی دانشگاه ها:

باتوجه به رتبه ،معدل ،بنیه علمی دانشجویان و... باید دانشگاه بررسی شود و تمامی دانشگاه ها از بهترین و بیشترین اولویت به کمترین در لیست انتخاب رشته مرتب شوند.در صورت انتخاب اولویت اشتباه ممکن است شرایط تحصیل در دانشگاه با سطح علمی بهتری را از دست بدهید.

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

تفاوت در  دوره تحصیلی دانشگا ها :

دانشگاه ها سیستم های مختلفی در دوره تحصیلی دارند برای مثال روزانه ،نوبت دوم ،پردیس خودگردان،غیرانتفاعی.

بررسی تفاوت ها و شرایط های هر دوره تحصیلی برای انتخاب اگاهانه بسیار مهم است.

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

کلام آخر :

با توجه به اهمیت انتخا ب رشته در تعین سرنوشت کنکور ارشد کوچکترین سهل انگاری و اشتباه ممکن است نتایج یکسال تلاش داوطلب را ازبین ببرد.

بااین وجود مطالعه دقیق و وقت گذاشتن برای انتخاب رشته به اندازه درس خواندن برای کنکورارشد اهمیت دارد.

باتوجه به وقت گیر بودن، تخصصی بودن و پر ریسک بودن انتخاب رشته ارشد پیشنهاد ما به شما سپردن مشاوره و  انتخاب رشته خود به  موسسه پارسه با تجربه پربار  بیش از ده سال سابقه موفق در انتخاب رشته موفق داوطلبان عزیز کنکور ارشد می باشد .

 

انتخاب رشته ارشد برق - اعلام نتایج کنکور ارشد

 

 

 برای مشاوره  دقیق  فردی و تخصصی برای انتخاب رشته  کنکور  کارشناسی ارشد  بر روی پارسه کلیک کنید و یا نام رشته را به سامانه پیامکی 02184388 بفرستید.

پارسه

شماره های پشتیبانی:

02184388 ☎

09390036525📞

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته مکانیک،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته عمران ،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته مواد،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته معماری،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته برق،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته نفت،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته صنایع،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته بیوالکتریک، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته بیومواد، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته بیومکانیک،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، انتخاب رشته کنکور  کارشناسی ارشد رشته حسابداری،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته شیمی علوم پایه،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته MBA،  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته هوافضا، انتخاب رشته کنکور، انتخاب رشته کنکور ارشد ، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

مطالب مرتبط